blablablog

of facts and craps, news and views

Kelab/Parti

1. masing2 ada warna dan logo tersendiri, yg membezakan dgn pihak musuh.

2. kalau kena time musim dia, bendera-bendera akan berkibar, status facebook akan meriah, profile picture pun semua bendera/logo kelab/parti yg disokong.

3. true fans tidak akan menyokong individu semata2, tapi setia pada kelab/parti disokong. maknanya walaupun ada pemain/ahli politik yg berhijrah, kesetiaan kpd kelab/parti masih utuh, jitu dan saksama.

4. tidak mustahil untuk key figure/player untuk kelab/parti yang kita sokong berhijrah ke kelab/parti lawan. dan ini sangatlah dibenci dan secara otomatis kita akan menggelar mereka pengkhianat atau kalau nak rasa macam tere english sikit, ''traitor''

5. dan walau berapa byk alasan yg dorang kasi untuk berpindah, kebanyakkannya sbb $$$ :p

Penyokong

1. penyokong yang betul2 fanatic tidak akan bertukar kelab/parti. kalau ada, mungkin akan dipandang sinis oleh masyarakat setempat dan sahabat handai mahupun jauh atau dekat.

2. tahap kefanatikan seseorang itu terhadap kelab/parti yg disokong kadangkala boleh menjurus ke arah pergaduhan dan aktiviti carut-mencarut secara perseorangan mahupun secara beregu.

3. penyokong wanita? hmm watak sampingan je. apa jua pandangan mereka tidak pernah diambil serius oleh kaum lelaki.

4. pertalian anak-bapak, bos-kuli, pakwe-makwe, kawan-kawan biasanya akan sikit terjejas kalau masing2 menyokong kelab/parti yang berbeza.

5. finally, walau apa pon terjadi, walau ramai mana supporter, walau hebat mana laungan sokongan, at the end of the day, the results matter most. kalau tere memekak dalam internet tp kelab/parti yg disokong kalah, baik tapayah. :p



p/s: gambar hanya ilustrasi. tiada kena mengene dengan yg hidup mahupun yg berada di tengah2 liga

1 comments:

What talking you?? Haha..
Boleh next blog, u guna B.I, this is giving me headache.. I faham only few lines..

Related Posts with Thumbnails

Followers

About The Blabber

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
he's just another joe you happen to meet on the streets, in your bio class, in the elevator of your apartment. you know him, and soon will forget where did u meet him. he's insignificant like that :)

Recent Comments

ShoutBox


ShoutMix chat widget

Popular Pages